Isnin, 14 Julai 2008

Daulat Tuanku! Jubli Emas 50 Tahun Pemerintahan Sultan Kedah

Pada 15 Julai 2008 bersamaan 12 Rejab 1429 Hijrah, genaplah 50 Tahun negeri Kedah Darul Aman di bawah pemerintahan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Al-Sultan Almu'tasimu Billahi Muhibbudin Tuanku AlHaj Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah (profil di Wikipedia Inggeris dan Wikipedia Malaysia).

Bersempena dengan itu, seluruh rakyat negeri Kedah akan menyambut Jubli Emas 50 Tahun Kedah di dalam pemerintahan beraja ini di bawah Tuanku Baginda. Sempena dengan sambutan ini, pelbagai acara akan diadakan, di mana kemuncaknya ialah pada tarikh 15 Julai 2008 di mana hari berkenaan dijadikan hari cuti umum bagi membolehkan semua orang dapat menyaksikan upacara Istiadat Perbarisan Kehormat dan Perisytiharaan Jubli Emas di Medan Bandar, Alor Setar.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai sambutan ini (serta apa saja yang berkaitan dengan Negeri Kedah), sila layari laman-laman sesawang berikut:
Kepada seluruh rakyat Kedah, silalah turun beramai-ramai meraikan apa saja acara yang berkaitan, sebagai tanda taat setia kita kepada Sultan kita, sepertimana yang termaktub dalam Rukun Negara yang kedua; "Kesetiaan kepada Raja dan Negara".

Daulat Tuanku! B-)

...

Entri-entri yang berkaitan:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen ja. Tak kisah punya...

Terkini dalam Ilmiah

Terkini dalam Laman Suka²ku

Entri Terkini Blog Orang